آمار پذیرش بیماران بخش سوختگی

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۶ کد : ۱۸۵۱ اخبار بیمارستان
تعداد بازدید:۶۵۳

آمار پذیرش بیماران بخش سوختگی در شش ماه دوم سال ازتاریخ ۹۷/۶/۱تا ۹۷/۱۲/۱ تعداد هشتاد هفت نفر می باشد. که از این تعداد پنج بیمار بالای هفتاد درصد و انتوبه وحتی دچار شکستگی فمور  به دنبال تصادف که تحت درمان قرار گرفتن و بهبودی یافته و به اغوش گرم خانواده خود بازگشتند. چند مورد از بیماران که شرایط بیماری سخت تری داشتند در ذیل تنها به عنوان نمونه بیان می شوند.

۱- بیمار اقایی چهل شش  با سوختگی هفتاد درصد با زخم های درجه ۳و۴ که پس از انجام عمل گرافت که ۲۵ درصد از سطح بدن بیمار بود پس از بهبودی کامل مرخص گردید.

۲-بیمار کودکی چهار ساله با سوختگی  چهل درصد که پس از یک ماه از سوختگی با تب و عفونت زخم مراجعه نموده بود.که تحت گرافت بیست پنج درصد از سطح بدن قرار گرفت و پس از بهبود کامل بیمار مرخص گردید.

۳- بیمار اقایی نوزده ساله با سوختگی ۷۰ درصد که در اثر تصادف با موتور سیکلت و پاشیده شدن بنزین دچار سوختگی راننده و راکب موتور شد .که راکب ۷۰ درصد سوختگی درجه ۳و ۴ و همچنین شکستگی فمور چپ داشته ،که پس از انجام ۶ نوبت عمل دبریدمان زخمای سوختگی بیمار  اماده گرافت گردید.که سی درصد از سطح سوختگی های وی مورد گرافت قرار گرفت.ودر طی این دوماه شکستگی استخوان ران بیمار  به طور کامل جوش خورده و بیمار پس از بهبود کامل مرخص گردید.

 ۴- بیمار اقایی پونزده ساله با سوختگی هفتاد پنج درصد  و زخم های سوختگی درجه ۳و درجه۴ پس از ۵ نوبت عمل دبریدمان زخم های بیمار اماده عمل گرافت  گردید .که سی پنج درصد از سطح بدن وی مورد پیوند گرافت گردید.و پس از بهبود کامل بیمار مرخص گردید.                    

۵-بیمار اقای ۳۸ ساله که ۷۰ درصد سوختگی درجه ۲و۳و۴ پس از یک هفته از زمان سوختگی با تب و عفونت مراجعه نموده که پس از انجام۴ نوبت عمل دبریدمان اماده عمل گرافت گردید.که ۳۰ درصد از زخم های بیمار مورد عمل گرفت قرار گرفت و پس از بهبود کامل زخم های سوختگی پس از مدت یک ماه بیمار مرخص گردید.            

۶- بیمار خانم ۲۷ ساله که به علت خودسوزی با زخم های سوختگی بسیار شدید که ۳۰ درصد و درجه ۴ بوده نمود.که پس از طی ۷ نوبت عمل دبریدمان اماده عمل گرفت گردید. که ۳۰ درصد کل سطح بدن بیمار مورد عمل گرفت قرار گرفت‌.درضمن بیمار کارتن خواب و وابسته به مواد مخدر صنعتی بوده که در طی درمان با همکاری بیمار و پرسنل بخش سوختگی به طور کامل از اعتیاد رهایی یافته وبا پیگیریهای جناب اقای دکتر احسان الهی و واحد مددکاری بیمارستان امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) تحویل پرسنل بهزیستی گردید.

 * در ضمن تمامی گرفت های حساس بیماران فوق توسط سرویس جراحی زابل صورت گرفته است. که از همکاری  گروه جراحی صمیمانه  کمال تشکر را داریم.


( ۳ )

نظر شما :