افتتاح بیمارستان آموزشی ، پژوهشی و درمانی سل امام رضا (ع) با فرمان رئیس جمهور

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۴ کد : ۴۰۰۷ اخبار بیمارستان
تعداد بازدید:۳۶۲

 

 

دکتر میرزایی در مراسم افتتاحیه ویدئو کنفرانس بیمارستان آموزشی ،پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) زابل که رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت حضور داشتند ،گفت :  با افتتاح بیمارستان تنفسی سینا و سایر مراکز بهداشتی درمانی شاخص تختهای بیمارستانی در منطقه سیستان از ۱/۲ به ۱/۴ رسید و این شاخه در سطح کشور ۱/۸ می باشد ،

بیمارستان درمانی سل با هدف آموزشی و پژوهشی در سال ۹۴ کلنگ زنی شد و  با توجه به همجواری با کشورافغانستان می‌تواند برای بیماران این کشور و همچنین سایر نقاط و حتی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد .

این بیمارستان به همت بنیاد نیکوکاری فردوس و همکاری مجمع خیرین سلامت کشور و استان ساخته شد .

این بیمارستان ۳۳۰۰ متر مربع زیربنا با ۴۶ تخت در سه طبقه و دارای بخش های بستری ، آی سی یو ، رادیولوژی ، اتاق عمل سرپایی ،آزمایشگاه و دو واحد کلینیک می باشد.

دکتر میرزایی در این گفتگو به دو مشکل عمده در سطح دانشگاه اشاره کرد و از رئیس جمهور درخواست مساعدت در خصوص مجوز نیروی انسانی و معوقات کارکنان دانشگاه که حدود یکصد میلیارد تومان است ، داشت .

دکتر روحانی ضمن تشکر از دکتر میرزایی دستور افتتاح بیمارستان آموزشی ، پژوهشی و درمانی سل را صادر کرد .

پس از افتتاح بیمارستان، دکتر میرزایی گفت : تشکر ویژه دارم از دکتر مسجدی رئیس بنیاد نیکوکاری فردوس و یاد و خاطره فرزند این بزرگوار دکتر نوید مسجدی متخصص جراحی را گرامی داشت .

دکتر میرزایی از دکتر شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور که همواره با کمک‌های خود یاریگر عرصه سلامت منطقه سیستان بودند تشکر کردند .

وی یاد و خاطره مرحوم مهندس پورهاشمی قائم مقام دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور را گرامی داشت و گفت : مرحوم مهندس پورهاشمی چندین بار از مراحل ساخت بیمارستان بازدید داشتند و زحمات این مرد بزرگ در جای جای بیمارستان مشهود است .

رئیس دانشگاه همچنین از مجمع خیرین سلامت استان و مدیر عامل پرتلاش آن حاج آقا طاهری تشکر و قدردانی کرد .

رئیس دانشگاه از مرحوم فقید حاج آقا نیری اولین دبیر کل مجمع خیرین سلامت نیز یاد کرد و اظهار داشت :  خدمات وی در مناطق محروم فراموش نخواهد شد و همواره در یادها باقی خواهد ماند .


نظر شما :