بهره برداری از دستگاه فزون سکشن در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع)

۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۹ کد : ۵۸۴۰ اخبار بیمارستان
تعداد بازدید:۱۰۱

بهره برداری از دستگاه فزون سکشن ( کرایوستات ) /کاهش زمان تشخیص توده خوش خیم و یا بدخیم 

در بیستم تیرماه 1402با حضور دکتر ملاشاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل ، دکتر میرزائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و اعضای شورای اسلامی شهر زابل ، دکتر آبیلی نژاد معاون درمان ، قریب مدیر پشتیبانی و دکتر احسان الهی مدیر عامل بیمارستان دستگاه فزون سکشن در محل آزمایشگاه بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

دکتر مهرانگیز غفاری پاتولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به جزئیات این دستگاه گفت : مارک و مدل دستگاه scientific HM 25NX Thermo ساخت آلمان و با هزینه 30میلیارد ریال میباشد .

وی در خصوص عملکرد این دستگاه نیز گفت : نمونه بافتی که با عمل جراحی یا بیوپسی از بیمارانی که لازم باشد گرفته می شود اما گاهی اوقات جراحان نیاز فوری به اطلاعات پاتولوژیک دارند بنابراین برای مشاوره حین عمل در مورد بافتی که خارج می شود درخواست فزون سکشن میکنند .

دکتر غفاری همچنین به برخی از کاربردهای دستگاه فزون سکشن اشاره کرد و گفت : از دیگر عملکردهای این دستگاه می توان به تعیین ماهیت ضایعه ثابت کردن وجود ضایعه ، تایید وجود یک ضایعه خوش خیم ، تایید گرید تومور ، تعیین وجود ضایعات همزمان ، تعیین منشا تومور ، تعییین پاک بودن مارژین ها ، تایید وجود عفونت و بررسی شواهد تهاجم اشاره کرد .

 

 


( ۱ )

نظر شما :