انجام بیش از ۲۳۰۰۰ تست آزمایش در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع)

۱۱ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۶ کد : ۶۰۸۵ اخبار بیمارستان
تعداد بازدید:۱۲۲

انجام بیش از 23000 تست آزمایش و  بیش از 1000000 نمونه‌گیری در شش ماهه اول سال 1402 در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع)


دکتر آبیلی نژاد مدیر عامل بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) از انجام تعداد بیش از 23000 تست مختلف آزمایشگاهی  در شش ماهه اول سال در این مرکز را خبر داد


وی گفت : از این تعداد 19053 آزمایش مربوط به موارد بستری و 4725 آزمایش مربوط به موارد سرپایی می‌باشد.

دکتر آبیلی نژاد بیان کرد :  آزمایشگاه بیمارستان امیرالمومنین علی (ع)  دارای دو بخش کلینیکال و سرجیکال بوده و پرسنل شاغل در آزمایشگاه این مرکز متشکل از 3 نفر پزشک متخصص پاتولوژی ،  35 نفر کارشناس آزمایشگاه و دو نفر متصدی پذیرش است.

مدیرعامل بیمارستان همچنین اڟهار کرد :  آزمایشگاه این مرکز شامل  بخش‌های بیوشیمی خون  ، بیوشیمی ادرار ، هماتولوژی ، سرولوژی ، ایمونولوژی ، میکروب شناسی ، پاتولوژی و بانک خون می‌باشد .

دکتر آبیلی نژاد ضمن اشاره به مهم بودن خدمات تشخیصی آزمایشگاه در امر طبابت و تشخیص به موقع و دقیق پزشکان تصریح کرد : آزمایشگاه این مرکز مجهز به دو دستگاه اتو آنالایزر و یک دستگاه الکترولیت آنالایزر در بخش بیوشیمی ، دستگاه کانتر سیکسمکس در بخش هماتولوژی ، دستگاه نیم اتوماتیک برش بافت و دستگاه فروزن ساکشن در بخش پاتولوژی و همچنین مجهز به دستگاه اندازه‌گیری گازهای خونی نیز می‌باشد .

در پایان مدیرعامل بیمارستان گفت :  ۹۸ درصد آزمایشات ارجاع شده به آزمایشگاه بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) قابل انجام دادن می‌باشد .



 


نظر شما :